Ullared 19/6 - 2016

FIgår åkte jag och Robert till Ullared. Vi var där runt 10:30 och så mycket folk var det så jag tänkte att snart går jag ut. Men det lättade, det är oftast mest folk och trängt i början vid shampo och allt sånt. De hade även inspelning till programmet Ullared, undrar bara hur dem hittar folk att ha med, denna gång filmade de ett äldre par, varav gubben var stor med stor hängmahe, en gul overall där byxorna slutade efter halva rumpan och tröjan vid naveln, alltså gick han runt och visade halva rumpan och halva magen som hängde ner över byxorna, slut pratat om det iaf.

Hittade jag något då? Jodå, vi fyllde en hel vagn dock hade mamma beställd endel påsar mm som tar mycket plats. Jag handlade endel ändå, endel saker till mitt omgjorda rum (målat, tapetserat och nya möbler, vilket jag nog inte visat er). Lampor, kuddar och lite sånt. Sen endel andra saker som går åt så som lite smink och sånt.

Hittade 2 klädesplagg en playsuit och en tröja och ett gäng underkläder och lite anda små roliga saker så så pommes korgar att servera pommes i, hamburgepapper, lite pennor, spelet geni, hönökaka (den är varm när man tar den så nybakad och god) lite godis och massa andra saker som stod på inköpslistan och lite annat som inte stod på listan. En grej som jag hittade var telefonskal ifrån iDeal, jag har tittat på ett därifrån, men de kostar 249 och tyckte inte riktigt det var värt det. Hittar dem då i Ullared för 99 kr, så ett skal blev det. Blev förvånad då jag inte trodde Ullared hade dem och till det priset.

Vi var klara vid 16:15 och Robert klagade knappt något mer än att han hade ont i fötter och huvud och det var mycket folk och där höll jag med honom på alla punkter, men inte att det var tråkigt eller att han ville gå ut, så snäll. Ok, han fångade några Pokémon i Ullared ochså. Sen lämnade vi sakerna i bilen och lat som man är så tog vi bilen från parkeringshuset för att hitta en närmare parkering efter 10 min hamnade vi kanske 100 m närmare, haha! Säger som jag hörde Anders Timell säga på radion igår "Jag ska ha den närmaste parkeringen, sen om jag ska ut och spela golv och gå 1 mil i 4 h, det spelar ingen roll" haha. Vi åt på burger king och sen gick lite i små affärerna utanför och in igen på Ullared för att se om jag hittade en tröja som jag såg någon annan ha i vagnen men ne, den hittade vi inte.

Vi tog och åkte över Borås hem genom en landsväg, en omväg på 20 minuter men vi åkte förbi Åhaga outlet, som har outlet på nellykläder, mest klänningar och mängder med klänningar för mellan 50-200 kr, vissa kanske har en dålig söm eller en liten fläck men vissa är det inget fel på alls. Hittade dock inget mer än två gummiband till katten att ha som leksaker. Sen åkte vi hemåt och var hemma vid 20:15. En heldag som avslutades med att farmor och farfar var här och åt när vi kom hem, uppackning av det jag handlalad, äta färsk hönökaka och ett parti Geni med Robert, mamma och pappa. Jag var typ sämst på det, vilket grundämne finns i tandkräm och jag säger klor när svaret är flour, det rimmat åtminstonde, haha 😊


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet

Svar; jag kör C9 i kombination med LCHF-kosten jag äter sen innan, så ingen risk att jag går upp de kilona igen!

2016-07-20 @ 19:39:40 - http://sofiawerlin.se
Postat av: MATILDA

så kul med ullared :)

2016-07-20 @ 20:38:59 - http://matildays.se
Postat av: NICOLE

Å vad kul :D

2016-07-20 @ 23:26:37 - http://nwistrand.forme.se
Postat av: Netti Starby

Vad skojigt med Ullared och vad kul att det var inspelning då :-D Kram

2016-07-20 @ 23:51:00 - http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh va kul med Ullared, bara varit där en gång för vi bor så långt bort men jag älskade det verkligen :)

2016-07-21 @ 08:34:22 - http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Cissi

^vad roligt med Ullared ;)

2016-07-21 @ 12:10:55 - http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Pauline

Vill verkligen till ullared...

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

åh vilket fint mobilskal

2016-07-22 @ 13:38:12 - http://efji.blogg.se/
Postat av: Johan

Det var verkligen en heldag! Härligt att du hittade en hel del också och vilket kap med skalet! :D

SV: Att vardasmotionen ökar och att folk pratar mer med varandra ser jag som de klart största fördelarna och jag tror det kan bli något som öppnar upp oss svenskar lote mer och de är positivt!

2016-07-23 @ 04:54:08 - http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Anniepiie

Jag köpte oxå det skalet i Ullared. :)) så himla fint ju!!

2016-07-25 @ 11:11:01 - http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0